9001180012 |
Ambients d'aprenentatge |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Infantil-Primària |
|
|
|
9/2/2021 - 30/4/2021 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
|
| |
|
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
En aquesta formació ens acostarem a la metodologia d'ambients d'aprenentatge fent un camí des de les bases psciopedagògiques que els fonamenten fins a l'aplicació a l'aula, passant pel paper del docent i l'avaluació. Donarem les pautes necessàries perquè aquesta metodologia segueixi una mateixa línia des de P3 fins a 6è de primària tenint en compte l'evolució madurativa dels infants. Reflexionarem al voltant del concepte d’infant dins l’escola que pretén innovar o transformar-se.
|
| |
Objectius |
Oferir noves mirades metodològiques.
Conèixer les bases psicopedagògiques dels ambients d'aprenentatge.
Què i com es treballa en els ambients d'aprenentatge.
Reflexionar sobre el paper del docent com a acompanyant.
Conèixer les possibilitats d’aquesta metodologia .
|
| |
Continguts |
Concepte o imatge d’infant.
L'autoavaluació inicial del docent com a punt de partida.
Bases teòriques de l'aprenentatge per ambients. Què són els ambients d'aprenentatge?
Diferències entre ambients, racons, espais, tallers.
Gradació dels ambients al llarg de l’escolaritat.
|
| |
Avaluació |
Es valorarà la qualitat de la feina realitzada i la participació en els entorns col·laboratius i de debat.
|
| |
Requisits de certificació |
Les persones participants que compleixin el requisit d’haver superat el 100% d’activitats plantejades, és a dir la superació de tots els mòduls i del projecte final, obtindran el certificat que acredita les hores de formació del curs.
|
| |
E-mail |
ga.ice@uab.cat
|
| |
|
|